PÅ ANDRA SIDAN

SItter på skolan och försöker skriva en berättelse.
Vi ska göra det med hela min klass. alla ska skriva lixoom en
berättelse som heter på andra sidan. Nu ropar Lena. Pusshej!
Ni får höra hitills. :]

Kapitel 1 - Var är du?


Jag stog i ett provrum och skulle just pröva ett par tuffa jeans som jag skulle köpa, när plötsligt lampan ovanför spegeln som jag står framför börjar blinka till. Tre-fyra gånger blinkar den till innan hela affären släcks. Jag hör hur folk skriker och ropar efter hjälp. Jag sätter mig på knä och letar efter mina egna byxor. Jag hittar dem tillslut och när jag just ska ta upp dem känner jag hur jag ramlar huvudstupa rakt mot spegeln. Jag for rakt igenom spegeln utan att den går sönder. Jag fattar igenting. Jag ropar efter hjälp och slår mot spegeln men inget händer. När jag just ska ropa igen så känner jag att nått nuddar mig i ryggen. Jag vände mig sakta om och såg en liten pojke som tittade upp mot mig. Han var liten och knubbig. Han hade rödaktigt hår och stora fina ögon. Han log.

- Hej, jag heter Marwin och jag ska hjälpa dig om du behöver nått. Jag kan guida dig om du vill.

- Gärna svarade jag och log.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Var kan jag hitta dig?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0